Catechese Catechese

Er zijn verschillende vormen van catechese beschikbaar.
Zie voor een overzicht hieronder.
Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de scriba via info@pknsoesterberg.nl.

Huiscatechese Huiscatechese

Deze vorm van catechese is bestemd voor jongeren van 12 t/m 15 jaar. Zo mogelijk wordt er jaarlijks met een nieuwe groep gestart. De huiscatechese wordt in samenwerking met de predikant door enkele gemeenteleden bij één van hen aan huis gegeven. De hiervoor in aanmerking komende kinderen ontvangen aan het begin van het seizoen een uitnodiging.

Catechese 15/16 jarigen Catechese 15/16 jarigen

Bij voldoende belangstelling kan er - als opvolging van de huiscatechese - een groepje gevormd worden voor catechese aan 15- en 16-jarigen. Heb je belangstelling? Stuur een e-mailtje naar info@pknsoesterberg.nl.

Belijdeniscatechese Belijdeniscatechese

Wie er over nadenkt om met Pasen in het midden van de gemeente de doop te beamen en het christelijk geloof te belijden, of wie ook de Heilige Doop zou willen ontvangen, kan contact opnemen met de scriba. In onderling overleg wordt dan bekeken hoe aan de voorbereiding hiervan gestalte gegeven kan worden.

Catechese Sterrenberg Catechese Sterrenberg

Abrona is een instelling voor mensen met een verstandelijke en lichamelijke beperking, waarvan de locatie Sterrenberg op korte afstand van Soesterberg ligt. De geestelijk verzorgers op Sterrenberg hebben een nauwe band met onze gemeente. In dit kader zijn er vanuit de Vredekerk gemeenteleden die meewerken aan de catechesegroepen op Sterrenberg. Eénmaal in de maand begeleiden zij een groepje van 10 tot 15 mensen met een verstandelijke beperking. Het licht van een grote kaars staat, als symbool van het "licht van God",  in dit catechese-uurtje centraal. Er wordt steeds gewerkt aan de hand van een project, aangereikt en ondersteund door Carolien Bezemer, pastoraal werkster van Abrona.