Protestantse gemeente te Soesterberg (Vredekerk)

Detentiecentrum Detentiecentrum
Dicht bij Soesterberg bevindt zich het detentiecentrum Kamp van Zeist. Tot medio 2016 was er in het detentiecentrum als geestelijk verzorger een predikant werkzaam, die als predikant met bijzondere opdracht deel uit maakte van de kerkenraad van onze gemeente. Er is dan ook een bijzondere band tussen onze gemeente en het detentiecentrum.
Tot voor kort was er regelmatige contact met de diverse geestelijk verzorgers (die part-time actief zijn i.v.m. inkrimping van het aantal gedetineerden) en er was een groep vrijwilligers in onze gemeente die zich actief bezig hield met het detentiecentrum. Zo werden regelmatig de kerkdiensten in het detentiecentrum bezocht en werd daarin hulp geboden bij de logistiek en werd er een luisterend oor geboden voor wie daar behoefte aan had. Andere activiteiten in dit kader waren b.v. inzameling van kleding en schoeisel, inzameling van gelden voor wat extraatjes, publicaties over het reilen en zeilen in het detentiecentrum, enz.
Het grootste deel van de werkzaamheden is overgenomen door de Zeister Kerken. Wat blijft is het, samen met de omringende gemeentes, verzorgen door de diaconie van bloemen. En de jaarlijkse kerstpakkettenactie vanuit de Stichting Kerken en gevangenen, waar onze diaconie ook een bijdrage aan levert.

Vredekerk Soesterberg

Externe links